İSMAİL KAYA EĞİTİM VAKFI


İSMAİL KAYA EĞİTİM VAKFI

      Vakfın merkezi Konya’dır.  İsmail Kaya Hoca Efendi’nin hatırasını haiz ismini taşımaktadır. Nisan 1993’te kuruluşu yapılmıştır. Bu kuruluş merhumun talebelerinden müteşekkil bir heyetçe gerçekleştirilmiştir.
 Vakıf Mütevelli heyeti şu isimlerden oluşmaktadır: Ahmet Poçanoğlu (Başkan), Hikmet Metin Tunç, Mustafa Kabak, Ali Gökyel. Mehmet Kocak
            İsmail Kaya Eğitim Vakfı’nın kuruluş gayesi ve hedefleri:
            İsmail Kaya Hoca Efendi’nin en büyük arzusu olan kütüphanesinin istifadeye sunulması isteği vakfın kuruluş gayelerinin başında gelmektedir.
            Vakfın amaçları:
-         Milli, manevi ve ahlaki değerlere bağlı insan yetiştirmek.
-         Fertlerin meşru olan her türlü hayati, iktisadi ve içtimai ihtiyaçlarını karşılamak.
-         Fertler arasında sevgi ve işbirliğini arttırıcı, birlik ve beraberliği temin edici her türlü faaliyette bulunmak.
Öncelikli olarak “Kütüphane” hizmetine başlanmış olup ilim ve hikmet arayanlar için merhum Hoca Efendi’nin kitaplarıyla güzel bir okuma ve çalışma ortamı tesis edilmiştir. 3000 ilmi mahiyette eserler vardır. Hacı Veyis Zade Kurucu ve Fahri Efendi’nin özel kütüphanelerine ait eserleri,  Haki Efendi’nin mektupları da burada yer almaktadır. Kütüphane üniversite camiasına hizmet etmektedir. Adına kurulmuş bir İlköğretim Okulu ve birde Lisesi vardır. Yazın öğrenciler için kurslar tertip eden vakıf, fakir öğrencilere eğitim desteğinde bulunmaktadır.

Vakfın Adresi:
Alaaddin Cad. Mazhar Babalık Sk. Selçuk İşhanı No:6/5  KONYA
Bekir Şahin


     
           

Yorumlar

Popüler Yayınlar